Welcome to my blog, hope you enjoy reading
RSS

28. maaliskuuta 2013

Nietos- joogasukat

Tilaustyönä valmistuivat Nietos-joogasukat. Sain ohjeen ja pyynnön sukista. Langat sain päättää itse. Ohje lojui pöydälläni toista kuukautta, se kun ei millään tavalla kiinnostanut minua. Lopulta päätin ottaa langat ja ohjeen mukaan lapin matkalle, olisihan ainakin autossa jotain neulottavaa.

Lopulta nämä laitoinkin puikolle aika pian lomalla, kun tajusin, että N on seuraava aakkoshaasteen kirjain. Tulipahan ainakin neulottua sukat alta pois. 

Ohje taitaa olla Teeteen, sillä lankasuositus oli juurikin Teeteen Helmi. Minulla sattui olemaan juuri kaksi kerää tuota lankaa ja kerrankin tein jonkin ohjeeen lankasuosituksella. Väri ei miellyttänyt kerälläkään minua ja täytyy sanoa, ettei miellytä valmiissa sukissakaan. Jotenkin tulee vähän sairaala mieleen.

Puikot minulla oli 2,25mm. Koitin ensin tehdä ihan ohjeen mukaan, mutta aika pian muutin patenttineuleen puolipatentiksi. En ole ennen neulonut patenttia ja ohjeessa sen neulominen oli selitetty todella vaikeasti. Kun minulla ei tietokonetta ollut matkassa mukana, niin en käynyt sen ihmeemmin etsimään toista ohjetta patentile. Muutin mallineuleen ihan suosiolla puolipatentiksi, joka on helppo neuloa.

Helmi oli muuten minulle taas uusi lankatuttavuus. Pidin sen neulomisesta. Se on mukavan pehmeää lankaa. Joku siinä kuitenkin kuivatti käsiä ihan erityisen paljon. Ja langan värit ei juurikaan miellytä minua. Kaikki on vähän liian vaaleita. Niinkuin tämä keltainenkin.

0 kommenttia:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentista. :)